Teatrul umbrelor: Justiția și statul subteran
Într-o lume unde dreptatea ar trebui să fie un far călăuzitor, un grup de personaje cu influență și putere a orchestrat un spectacol de umbre, un teatru al absurdului în care justiția a fost redusă la un simplu pion. În centrul acestui vârtej se află generalul Florian Coldea, un maestru al manipulării, secondat de generalul Dumitru Dumbravă, și asistat de o cohortă de avocați, precum Trăilă și Stoica. Împreună, ei au întins o plasă invizibilă, în care au căzut, unul câte unul, judecători, procurori și avocați, toți devenind părți ale acestui teatru al umbrelor.
Corupția: O boală care se răspândește
Sub protecția unor parlamentari și jurnaliști corupți, atât material cât și moral, acest fenomen a luat amploare, explodând în timpul mandatului lui Traian Băsescu și consolidându-se în decursul celor 10 ani de mandat ai lui Iohannis. Rădăcinile acestui fenomen se află în trecutul așa-numitului „stat supus dictaturii proletariatului”, când participanții la procesele civile și penale reprezentau așa numitul „braț juridic al dictaturii proletariatului”. În acele vremuri, accesul la facultățile de drept din România se făcea în baza unui dosar politic avizat de Securitate și apoi aprobat de partid.
Victime sau complici?
În prezent, se aud voci care susțin că judecătorii, procurorii și avocații ar fi căzut victime statului subteran. Însă această teză este departe de adevăr. Cei care s-au umplut de păcate în acești ani nu sunt nici victime și nici unelte, ci pur și simplu părți componente ale statului subteran. Ei au acceptat să joace în acest teatru al umbrelor, să devină marionete în mâinile celor care orchestrează acest spectacol.
Un joc periculos
În acest joc periculos, judecătorii, procurorii și avocații au fost urmăriți și monitorizați, fiind șantajați și manipulați. Însă, în ciuda acestor presiuni, mulți dintre ei au ales să rămână în acest joc, să se supună regulilor impuse de statul subteran. În acest context, Consiliul Superior al Magistraturii, alcătuit de personaje la fel de negative, sau chiar mai negative, nu a intervenit pentru a proteja sistemul.
Un spectacol al absurdului
În acest spectacol al absurdului, bilețele de diverse culori au devenit instrumente de manipulare și control. Bilețele roz, galbene sau albe, toate au avut același scop: să controleze actul de justiție, să dicteze verdictele și să protejeze pe cei corupți. În acest teatru al umbrelor, justiția a fost redusă la un simplu pion, un instrument în mâinile celor care conduc statul subteran.
Concluzie
În acest context, este evident că justiția a fost predată statului subteran, devenind un instrument în mâinile celor care conduc acest stat. În acest teatru al umbrelor, judecătorii, procurorii și avocații nu sunt victime, ci complici, părți ale acestui spectacol al absurdului. Este timpul ca aceștia să iasă la rampă și să spună adevărul, să dezvăluie cum și de ce au ales să devină părți ale acestui teatru al umbrelor.
Sursa: Top Secret Craiova